PREZENTÁCIÓS TRÉNING

Szívesen beszélgetsz unalmas emberekkel?

Na ugye. Így vannak ezzel a vásárlók is.

Hadd mondjak egy titkot:
aki középszerűen prezentál,
az értékesítőnek is csak középszerű lehet.

Volt egy mondásunk a szerkesztőségben, amikor még a televízióban dolgoztam. Így hangzott:

nem az számít, mit mond, hanem az, hogyan mondja…

Nincs ez másképp az üzletben sem.

Így választottunk riportalanyokat. Mindig. A legjobb sztorit is elő lehet adni laposan. És a közepeset is el lehet mondani úgy, hogy senki sem kapcsol el. 

„Oh, én sosem szoktam prezentálni. Nincs is szükségem ilyen tréningre.”
Ezt nagyon sokszor meghallgattam már. Hadd legyek nyers: ennél jobban nem is lehetne mellélőni.
Hiszen mindenki napi szinten prezentál – akkor  is, ha posztol a közösségi felületén és éppen vagy fel-, vagy leépíti magát.

Akkor is, ha előadja az ötletét vagy épp a szolgáltatásáról beszél. Akkor is, ha értekezletet tart, vagy termékelőnyökről győzködi a vevőjelöltet. A kiváló prezentációs készség nem hiányozhat a kiváló értékesítő eszköztárából.

Lássuk, mit tanulhatnak csapatod tagjai a képzésen:

A retorikai háromszög a gyakorlatban.

Ethosz-pathosz-logosz a közönség, az előadó és a kontextus figyelembevételével. Miért van szükség személyes ethoszunk építésére? Mi a különbség a racionális és az emocionális érvelés között? Mennyi üzenet sűríthető egy üzleti prezentációba? A helyes arány (10%-65%-25%) megtalálása.

A személyes narratíva kidolgozása

amelyet Steve Jobs tett ismét világhírűvé: hogyan érveljünk úgy, hogy a piacunk követni tudjon bennünket

A történetépítés alapjai

A 3R: Relevancia, Rezonancia, Reakció – hogyan lesz egy hétköznapi sztoriból olyan üzleti történet, ami a hallgatóság számára lényeges, amivel könnyen tud azonosulni, és ami tettekre (vásárlásra) sarkallja?

Az első három és az első 30 másodperc

vagyis az első és a második benyomás tudatos megtervezése. A hangulathányados összetevői. Egyperces pitch-ek – videóelemzés. Hogyan adjuk el önmagunkat (a hallgatóságunknak)? A bizalomépítés tényezői. A kiváló elevator-speech három nélkülözhetetlen alkotóeleme.

A jó értékesítő elad.  A kiváló értékesítő igényt ébreszt a vásárlásra.

VISSZAADOM A MOTIVÁCIÓT, LELKESEDÉST​

„Azoknál az értékesítői csapatoknál, ahol akár havonta találkozunk, azt látom, hogy néha egy jól betaláló erős mondat is elég ahhoz, hogy egy motivációját vesztett alulteljesítőből hetek alatt újra kiváló teljesítményt nyújtó, magabiztos szakember legyen.”

Az értékesítés mindössze 20%-ban technikai tudás. Ez szükséges, de nem elégséges feltétele a sikernek. A hozzáállás minősége az, ami 80%-ban felel egy-egy értékesítő eredményességéért – vagy éppen kudarcáért. 

Személyes erősségem, hogy ötvözöm a motivációs elemeket a konkrét, gyakorlatias sales-technikákkal. Így képzéseim nemcsak arról szólnak, hogyan lehet ügyesebben eladni – kedvet is csinálnak a lelkesebb és lendületesebb munkához.

Akikkel már dolgozott Ádám:

Mások mondták Ádámról...

Vélemények

Ha érdekel a tréning...

Kedves Érdeklődő!
Örülök, hogy az olvasott információk felkeltették a figyelmed.
Hiszem, hogy a Te csapatod is látványosan fejlődne és észrevehetően profitálna a közös munkából.
Amennyiben szívesen hallanál további részleteket, vegyük fel a kapcsolatot, írj nekem ide: adam@szalayadam.hu
Baráti üdvözlettel: Szalay Ádám