Megrekedtél? 11 jel, ami megmutatja

Néha túl sok a stressz. Vagy a munka. És úgy érezzük, hogy nem jut idő a valóban fontos dolgokra. Ez a helyzet elég elkeserítő tud lenni akkor is, ha csak néhány napig áll fenn – ha viszont krónikussá válik, akkor foglalkozni kell vele, még mielőtt teljesen kiégnél vagy menthetetlenül lehangolódnál. Összeszedtem 11 jelet, amelyek megmutatják, hogy megrekedtél-e. Olvasd végig a listát és vedd észre, a 11 körül hányat érzel igaznak magadra. Mindegyikhez kapsz egy tippet is, ahogyan az adott szituáción változtathatsz.

Íme, a 11-es lista. Hány igaz rád? (Remélem, egy sem…)

  1. Folyton arról álmodozol, hogy elmész valahova messzire. És nem csak vakációzni.

Próbáld ki: Csinálj valamilyen spontán dolgot. Például ne maradj bent a végtelenségig az irodában, hanem lépj le korábban és menj el megnézni valamilyen előadást, ami megtetszik. Vagy fedezz fel egy olyan városrészt, ahol nem jártál korábban.

 

  1. Igazából semmi sem hoz izgalomba. Leszámítva az alvást vagy azt, hogy esetleg végre végzel a fejed fölött tornyosuló feladatokkal.

Próbáld ki: Tégy erőfeszítést és vedd észre az élet apró örömeit vagy azt, hogy valójában mennyi szépség vesz körül.

 

  1. Mindig úgy érzed, hogy mindegy, milyen keményen próbálkozol, valójában sosem jutsz egyről a kettőre.

Próbáld ki: Tágítsd ki a komfortzónádat és végy fel olyan új szokásokat, amelyek hatékonyabbá tesznek.

 

  1. Mindig irigykedve figyeled mások életét.

Próbáld ki: Légy kedves magadhoz és tégy meg legalább egy pozitív dolgot magadért. Például ismerd el a napi sikereidet és jutalmazd meg magad.

 

  1. Bár lelkesen pipálod ki a tételeket a tevékenységlistádról, mégsem tudsz felmutatni túl sok kézzel fogható eredményt.

Próbáld ki: Ne törekedj tökéletességre. Adj lejjebb a maximalizmusodból, tedd meg, amit tudsz, végezd el a feladatot, aztán lépj tovább.

 

  1. Szeretnéd beindítani magadban a kreatív üzemmódot, de nem jönnek az ötletek. Úgy érzed magad, mintha üres tankkal próbálnál autózni.

Próbáld ki: Vágj bele egy régen dédelgetett terved megvalósításába. Ez lehet egy új hobbi, vagy megtanulhatsz játszani egy hangszeren, netán elkezdheted írni azt a blogot, amin régóta gondolkodsz.

 

  1. Az idő nagy részében unod magad.

Próbáld ki: Idézz fel egy olyan dolgot, amit régen élvezettel csináltál. Képzeld el, amint újra magával ragad. Aztán vágj bele a valóságban is.

 

  1. Rendszeresen otthon maradsz, ahelyett, hogy elmennél valahová (például barátokkal).

Próbáld ki: Légy te az, aki szervez valamilyen jópofa programot a csapatnak estére. Így nem tudod magad kihúzni a részvétel alól. Figyeld meg, milyen jól érzed majd magad.

 

  1. Folyton kifogásokat gyártasz, hogy miért nem csinálod meg a dolgaidat. Például ilyeneket: „Nekem semmire sincs időm!”

Próbáld ki: Azonosítsd a belső monológot, amivel visszatartod magad. Cseréld ki a belső beszédedet valami pozitívra és azt mondogasd magadnak inkább: „Élvezem, hogy mindenre van erőm és mindenre jut időm!” Hidd el, használni fog, ha elegendő időt adsz neki.

 

  1. Legtöbbször mártírként tekintesz magadra, aki a saját igényeit mindig másoké mögé sorolja.

Próbáld ki: Vedd észre, hogyan manőverezed bele magad egy-egy konkrét helyzetbe, aztán fogadd meg, hogy többé nem követed el az adott hibát. (Például rászokhatsz, hogy öt perc gondolkodási időt kérsz, mielőtt automatikusan igent mondanál minden kérésre.)

 

  1. Nem látod sem célját, sem értelmét azoknak a dolgoknak, amiket csinálnod kell.

Próbáld ki: Menj ki a természetbe feltöltődni. Sétálj egyet vagy kocogj egy kicsit rendszeresen. Ez majd kiszellőzteti a fejed és friss szemmel tudsz majd ránézni az életedre is.

Ha úgy érzed, a lista tételei közül viszonylag sokban magadra ismertél (egyik barátom azt mondta, ez olyan, mintha róla írták volna) – akkor se akarj egyszerre változtatni mindenen. Válassz ki egy ötletet, és próbáld ki. Ha segít, tedd szokásoddá. Ha nem tapasztalsz javulást, lépj tovább és próbálj ki egy másik apró változtatást. Emlékeztesd magad, hogy a sikeres élet az állandó, következetes fejlődésről szól, és nem arról, hogy egyetlen hét alatt akarod gyökeresen megváltoztatni a körülményeidet.

Szalay Ádám, az Itt a TE időd! című önfejlesztő könyv írója. Kattints és olvass bele a könyvembe!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.