A Google titok

Nagyon tetszett, amit a Google társalapítója mondott nemrég: “Sikered az egyszerűségből és átláthatóságból ered.” Érdemes egy kicsit elgondolkodni ezen. Nagyon erőteljes felismerés – a siker és az egyszerűség összekapcsolása. A legtöbben nem így gondolják. Azt hiszik, hogy a komplexitás pörgeti majd fel a karrierjüket.

Hosszabb teendőlisták. Több projekt. Több termék. Több meeting. Több tulajdon. Több cél. A Google-alapítók – Sergey Brin és Larry Page – valóban tartják magukat a fenti alapelvhez: nézd csak meg például a Google kezdő oldalát. Maga a letisztult egyszerűség. A legjobbak mind így gondolkodnak. 

Az Apple társalapítója annak idején azzal húzta ki a céget a kátyúból, hogy – egy bátor lépéssel – leállította a termékek 90%-ának gyártását és csak a legígéretesebbekre koncentrált. Az online könyvárusításról ismert amazon.com alapítója pedig ott ért el áttörést az EGYSZERŰSÉG-FÓKUSSZAL, hogy a bonyolult, hívásvárakoztatásokkal terhes ügyfélszolgálati központ fenntartása helyett leegyszerűsítette, automatizálta és végül a vásárlók által önállóan kezelhetővé tette az ügyintézést. Hogyan működnek tehát a legjobbak? Tudják, hogy a sikerük az egyszerűségükben rejlik. – Kevesebb dolgot csinálnak, de okosabban, mint korábban. – A fontos dolgokra fókuszálnak és nem engedik, hogy a sürgető (de kevésbé fontos) feladatok eltereljék a figyelmüket a célról. – Nem akarnak mindenkinek megfelelni, és megtanultak nemet mondani. 

Fókuszálj a lényegre, egyszerűsíts, és légy te is a legjobbak egyike!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.